
Час плине швидко… Наче нещодавно ми були п’ятикласниками, а позаду вже роки навчання. Крок за кроком ідемо до дорослого життя, ще поступ – і дехто з нас обере студентські правила освіти. Тому тематична зустріч із психологом Світланою Леонідівною не випадкова, оскільки визначити своє місце в житті та не помилитися, знайти відповіді на запитання: «ким бути?», «де працювати?», «з ким працювати?» – надзвичайно відповідально.
У групах обговорили можливі помилки під час орієнтації старшокласників на конкретну професію: поділ професій на «престижні» й «непрестижні», ототожнення навчального предмета з професією, перенесення ставлення до людини - представника професії - на саму професію, вибір професії під чиїмось впливом, застарілі уявлення про характер праці у сфері матеріального виробництва.
Ми повторили правила вибору професій, їх класифікаційні ознаки, вимоги до людини, опанували метод самооцінки основних професійно важливих якостей, уміння зіставляти вимоги, необхідні для здобуття конкретної професії, із власними можливостями та кон'юнктурою ринку праці, міркували про умови для випробування власних можливостей у різних видах трудової діяльності. А також було цікаво випробовувати власну готовність до зміни професійної спрямованості та переорієнтації на суміжні професії, на інші види діяльності відповідно до індивідуальних особливостей та результатів профвідбору.
Профорієнтаційні зустрічі допомагають проаналізувати наші мотивацію й бажання та навіть виявити сфери діяльності, про які ми самі не підозрювали, що це цікаво.
Софія Гамуза, Анна Волосюк, дев'ятикласниці
