Рівненський ліцей

День цивільного захисту в Рівненському ліцеї «Український»

Опубліковано 27-04-2024, 09:57

152
День цивільного захисту в Рівненському ліцеї «Український»
26 квітня Україна вшановує пам'ять ліквідаторів аварії на Чорнобильській АЕС. У ліцеї в цей день ми провели заходи з цивільного захисту населення за темою «Радіаційна небезпека: дії, що рятують життя», під час яких також згадували про трагічні не лише для України, а й всього людства події далекого 1986 року.
Цьогоріч при проведенні дня ЦЗ ми застосували елементи та принципи STEM-навчання, обравши форму квесту для своїх учнів. Ліцеїсти здобували знання та виконували практичні завдання, пов’язані з темою «Радіаційна небезпека» на шести станціях: «Біологічній», «Фізичній», «Історичній», «Спортивній», «Математичній» та «Швидкій допомозі».
Різнобічний підхід до висвітлення теми дозволив учням дослідити тему радіації та її впливу на середовище в різних аспектах. Так, на станції «Історична» ліцеїсти, об’єднавшись у групи, вивчали 6 історичних кроків з відкриття та дослідження радіоактивних елементів. На цій же локації вчилися розрізняти фейки та правдиву інформацію про радіацію, виконували вправи на засвоєння почутого.
На станції «Біологічна», працюючи в групах, училися виготовляти ватно-марлеві маски, з’ясовували, як впливає радіація на щитоподібну залозу, малювали міжнародний символ іонізуючого випромінювання та досліджували його історію.
Для учнів 5-7 класів замість «Біологічної» діяла станція «Географічна». Молодші ліцеїсти вивчали географію розміщення атомних електростанцій в Україні, встановлювали відповідності між розміщеннями блоків АЕС та особливостями регіонів, які вони живлять, шукали відповідь на запитання: якою ж має бути енергетика майбутнього? Враховуючи ризики, пов’язані з атомною енергетикою, дійшли висновку, що майбутнє за відновлювальними джерелами енергії: сонцем, вітром та водою. На практиці спробували уявити електростанції наступних поколінь – малювали постери про власне бачення вирішення задачі.
Станція «Спортивна» гартувала учнів у спритності, швидкості реакції та витривалості.
На математичній станції ліцеїсти розв’язували задачі. Виявляється, у такому форматі можна легко обчислити і кількість забрудненої внаслідок Чорнобильської аварії території на Рівненщині, і відсоток мешканців, які мають статус потерпілих від Чорнобильської катастрофи, і кількість радіаційно безпечних перельотів пасажира літака «Париж – Нью-Йорк» та багато іншої інформації.
На станції «Швидка допомога» ліцеїсти практикувалися в навичках, як вижити при радіаційній загрозі: де взяти воду, коли заборонено використання води з крана та криниць; як забезпечити герметизацію приміщення; яку їжу можна вживати; як надати першу допомогу при можливих травмах, чим можна вмиватися та в яких дозах і за яких умов застосовують йодний розчин тощо.
На станції «Фізичній» учні з’ясували зміст поняття «пролонговане опромінювання», яке отримує людина не лише від зовнішніх джерел (радіаційний фон, прилади зв’язку, техніка), а й від внутрішніх; також вимірювали радіаційний фон навколишніх предметів та робили висновок про їх безпечність. Цікавим є той факт, що ліцеїсти на цій станції вчилися знаходити зв'язок між наслідками від джерел пролонгованого випромінювання та правами людей та з’ясовували, хто має нести відповідальність за порушення цих прав.
Дії учнів та педагогів під час оголошеного сигналу «Радіаційна небезпека» оцінювались у балах. На жаль, не кожній команді вдалося здобути найвищу оцінку «12», але й мінімальних балів не було, отже, в основному ліцеїсти знають, як діяти в умовах радіаційної загрози.
Також, подорожуючи станціями, команди ліцеїстів отримували бали, тому визначити переможців серед класів було не складно. Під час підсумкової лінійки свій солодкий подарунок за найвищу кількість балів отримала команда 9-Б класу. У зміні 5-7 класів переможцями визнано команду 6-Б класу. Та у виграші від такого навчання залишилися всі без винятку учні, адже знати та вміти діяти заради збереження життя – це цінний здобуток для кожного!
Підсумовуючи, ліцеїсти мали можливість висловити свої думки, що сподобалось і що запам’яталось під час квесту. Представники класів утворили спільну картину з пазлів, які вони отримали за успішне проходження маршруту «Разом ми сильні та непереможні». І фотозвіт заходу, і фото з пазлів буде розміщено на сайті ДНУ «ІМЗО», інтернет-сторінці FB відділу STEM-освіти та зареєстровано на мапі Європейських STEM-подій як ілюстрація участі в проєкті «STEM-весна-2024 у ліцеї».

Наталія Корчага, педагог-організатор

День цивільного захисту в Рівненському ліцеї «Український»

День цивільного захисту в Рівненському ліцеї «Український»

Категорія: Інформація