
Вересень – місяць зустрічей батьківських громад в освітньому закладі. Зустрілися і батьки 10-Б класу (класний керівник – Оксана Литвин), аби у співпраці з психологом ліцею обговорити роль батьків у професійному майбутньому старшокласників.
Батьківський життєвий і трудовий досвід, авторитет, рівень матеріального забезпечення сім'ї дуже впливає на вибір майбутньої професії старшокласником. Добре ставлення до своєї роботи з боку батька, матері, старших братів\сестер, задоволеність професією часто є достатнім стимулом для того, щоб підліток зацікавився змістом їхньої праці й надалі вибрав одну із «сімейних» професій.
Учасники зустрічі погодилися, що інформацію про професійні плани дитини можна отримати, відверто розмовляючи в сімейному колі, не «на бігу». Найкраще завести розмову як би «до слова». При цьому намагатися проявляти терпіння, такт і щиру зацікавленість. Корисно запропонувати дитині попрацювати на осінніх або зимових канікулах, вибравши конкретне заняття. Якщо старшокласник тільки мріє, а нічого не робить, треба допомогти йому скласти конкретний план, обговоривши, скільки часу в нього є і що необхідно встигнути. Безумовно, варто допомогти своїй дитині підготувати «запасний варіант» на випадок зміни інтересів чи невдачі на обраному шляху.
Звісно, що для вибору професії варто проаналізувати, які риси, якості, навички притаманні старшокласнику як людині сучасності. Батьки складали свій список ТОП-10 якостей і порівнювали з відповідями власних синів та донечок.
Корисно, інформативно, у невимушеній атмосфері провели час для самоаналізу та пізнання власних дорослих дітей.
Світлана Баранюк, психолог ліцею
