Рівненська українська гімназія

Структура самоврядування


У Рівненській українській гімназії учнівське самоврядування представлене у формі Координаційної ради. Вищим органом гімназійного самоврядування є конференція, яку скликають два рази на рік.

Координаційну раду гімназії очолює координатор. Ця посада є виборною. Раз на два роки у гімназії організовується передвиборча кампанія: кандидати на посаду ознайомлюють гімназистів за допомогою плакатів зі своєю біографією, роздають програми своїх дій на рік, беруть участь у передвиборчих дебатах, займаються разом зі своїми представниками агітацією. В результаті такої кампанії, яка триває упродовж одного тижня, в гімназистів складається певна думка про кандидатів на посаду координатора гімназії. Перегони закінчуються виборами (у цей день кожен учень має можливість на основі прямих, рівних, вільних виборів шляхом таємного голосування особисто проголосувати за одного із кандидатів; увечері спеціально створена комісія підраховує голоси; якщо у жодної із конкуруючих сторін не виникає заперечень, то оголошується переможець – координатор гімназії). Координаційна рада гімназії об'єднує в собі лідерів 8 центрів, до складу яких входять представники від кожного класу. До складу Координаційної ради входить також і редактор гімназійної учнівської газети.

Кожен гімназійний центр має свої обов'язки і завдання.

1. Центр дисципліни і порядку:

  • піклується про виховання у гімназистів свідомої дисципліни;
  • організовує чергування по гімназії;
  • перевіряє зовнішній вигляд учнів;
  • пропагує норми культурної поведінки, правила етикету;
  • організовує чергування під час розважальних свят та дискотек;
  • веде облік відвідування;
  • перевіряє стан підручників, надає допомогу у роботі бібліотекарю;
  • дбає про збереження шкільного майна.

2. Прес-центр:

  • забезпечує гласність у діяльності органів самоврядування;
  • збирає та подає інформацію до гімназійної газети;
  • організовує художнє оформлення свят, вечорів, заходів, тощо;
  • оформлює оголошення , вітання, запрошення;
  • випускає тематичні стінгазети;
  • бере участь в художньому оформленні гімназії.

3. Гімназійна служба порозуміння:

  • формує комунікативні навички у гімназистів;
  • вивчає причини, що ускладнюють діяльність і спілкування між однолітками;
  • запобігає виникненню конфліктів і напруження у міжособистісних стосунках;
  • розв’язує конфліктні ситуації у стосунках з однолітками за допомогою відновних практик (медіації, кола).

4. Центр культури та дозвілля:

  • організовує змістовне дозвілля гімназистів з урахуванням їхніх інтересів;
  • залучає гімназистів до підготовки та проведення творчих справ, свят;
  • організовує відвідування театру, культпоходи, виставки і концерти;
  • інформує гімназистів про новини культурного життя міста.

5. Центр трудових справ та екології:

  • залучає гімназистів до участі в трудових операціях та акціях «Турбота»;
  • піклується про ветеранів, інвалідів, людей похилого віку;
  • організовує заходи екологічного спрямування;
  • охороняє довкілля;
  • допомагає в організації походів вихідного дня, екскурсійних поїздок.

6. Центр освіти та науки:

  • готує та проводить інформаційні акції;
  • організовує консультаційну допомогу з предметів;
  • організовує День самоврядування;
  • допомагає в організації предметних тижнів, олімпіад;
  • проводить анкетування, опитування гімназистів щодо їх пізнавальних інтересів;
  • сприяє залученню гімназистів до участі в науково-пошуковій та дослідницькій діяльності;
  • опікується музеєм історії закладу.

7. Центр «Милосердя»:

  • здійснює роботу спрямовану на вироблення у гімназистів гуманного, небайдужого ставлення до людини та її проблем;
  • залучає гімназистів та їхні сім'ї до благодійної діяльності через організацію благодійних акцій;
  • надає посильну допомогу ветеранам, людям похилого віку;
  • відвідує із ігровими та розважальними програмами сиротинці, притулок;
  • залучає гімназистів до діяльності Червоного Хреста через розповсюдження марок та участь у благодійних акціях цієї організації;
  • інформує гімназистів закладу про хід проведення благодійних акцій та операцій.

8. Центр популяризації здорового способу життя:

  • пропагує здоровий спосіб життя;
  • залучає гімназистів до різних акцій, що пропагують здоровий спосіб життя;
  • організовує або допомагає педагогам в проведенні спортивних змагань;
  • вивчає думку гімназистів щодо установки на здоровий спосіб життя.
  • сприяє залученню гімназистів до спортивних змагань, конкурсів;

Але щоб навчити школярів самостійно ставити завдання, планувати, виконувати і контролювати свою діяльність, необхідна систематична робота педагога-наставника, головним завданням якого є максимально розкрити потенційні здібності кожної дитини.

Діяльність центрів гімназійного самоврядування курує педагог-консультант, який допомагає учням не лише бачити мету своєї діяльності, а й формувати її, визначати шляхи її реалізації; навчає планувати, організовувати та аналізувати роботу центру.

Активна громадська діяльність гімназистів регламентована Статутом, який визначає основні функції учасників самоврядування. За період часу існування самоврядування гімназії багато справ Центрів стали традиційними.

Самоврядування у гімназії ґрунтується на засадах гуманізму і соціальної рівності, взаємоповаги і взаємодопомоги, демократизмові і коректності, співробітництва між дорослими і дітьми. Гімназисти закладу привчаються самостійно організовувати, планувати, оцінювати результати своєї діяльності.



РІВНЕНСЬКА УКРАЇНСЬКА ГІМНАЗІЯ

Адреса: 33028 Україна, м. Рівне, вул. 24 Серпня, 2
Тел/факс: +38 (0362) 63-59-59, +38 (0362) 26-57-25
e-mail: rug-rivne@ukr.net